K čemu AdWords skripty a co umožňují?

Ve zkratce AdWords skripty jdou použít k automatizaci všeho, co děláte, nebo by jste chtěli dělat opakovaně. Umožňují téměř vše (a někdy mnohem víc), co zvládnete udělat v rozhraní AdWords, nebo v editoru v kombinaci s Excelem.

Proč je tedy používat? Protože jsou mnohem rychlejší, spolehlivější a přesnější než vy – skript omylem nezapomene na jednu sestavičku, protože si šel udělat kávu a pak se začal věnovat něčemu jinému. A hlavně pracují samy. Ve většině případů jej stačí jednou vytvořit, nebo zkopírovat, nastavit četnost provádění a jen čekat na výsledky.

AdWords skripty jdou použít k automatizaci téměř všeho, co děláte, nebo by jste chtěli dělat opakovaně. Jsou rychlejší, spolehlivější a přesnější než vy.

Asi nejpoužívanější skript je přímo od Google – skript na kontrolu platných URL, ten neustále projíždí všechny reklamy v (MCC) účtu a kontroluje, zda cílová URL, včetně sitelinků, nevrací chybu 404 – stránka neexistuje, případně jinou chybu. Další velmi používaně skripty jsou pro různé reportování kampaní a účtů, na ty se ale podrobněji podíváme v dalším článku. Často diskutovaným a známým skriptem je také „bidding podle počasí“, tento skript je také přímo od Google, avšak jeho praktické využití pro oblast retailu je dost pochybné a zatím s ním nikdo neměl pozitivní zkušenost. Hlavním nedostatkem je, že zohledňuje pouze intenzitu srážek, teplotu a rychlost větru. Vůbec ale nepracuje s časem, natož se sezónností. Možná by jej mohl vyzkoušet někdo z oblasti služeb (ubytování, restaurace, lanová centra a podobně). Zatím je ale tento skript jen takovou zajímavostí, co všechno lze pomocí skriptů zautomatizovat.

Skripty mohou být spouštěny jednorázově, nebo periodicky, a to s četností od 1× za měsíc až po spuštění každou hodinu. Jejich nastavení lze provádět z uživatelsky přívětivějšího Google spreadsheetu. Případně je možné je napojit na externí zdroje, jako jsou XML feedy nebo API třetích stran. Jejich možnosti jsou opravdu široké a většinu úkonů lze díky nim zautomatizovat.

Ovšem mají i některá omezení, tím nejdůležitějším je omezená doba, po kterou může skript pracovat na 30 minut, v případě MCC účtů 60 minut ve více vláknech. Druhým omezením, kterého ale většina skriptů nedosáhne je počet entit, se kterými mohou během jedné exekuce pracovat. Na tyto hranice naráží pouze opravdu velké účty a i tak lze tato omezení obejít, například u skriptu pro kontrolu 404 pomocí štítků a hodinového spouštění skriptu, který vždy pokračuje z místa kde skončil.

Jaké skripty používáte vy? Chybí vám na nich něco? Nebo máte nápad na skript, ale nevíte jak jej vytvořit? Dejte mi vědět do komentářů, nebo na e-mail!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *