AdWords skripty

Návod na AdWords skripty

Když jsem poprvé začínal s PPC skripty, nevěděl jsem toho o programování mnoho. Věděl jsem ze školy, že existují nějaké proměnné, cykly a funkce, ale praktickou zkušenost jsem neměl téměř žádnou a začátky tak byly docela těžké. První skript se kterým jsem se setkal byl od Kuby Kašparů Nové možnosti reportingu v rámci Adwords skriptů Adwords API v201601 – skript který stahuje jednotlivé složky skóre kvality klíčových slov a následně v tabulce přehledně ukazuje, kde mají daná KW rezervu. Je to super nápad, ale pro devítičlenný tým PPC specialistů, kteří spravují přes 20 účtů a víc než stovky kampaní je takový report nepřehledný. Ani druhá možnost skriptu – bidování na základě výkonu jednotlivých slov nebyla pro naše řešení použitelná, proto jsem skript musel začít upravovat.

Během několika dní se mi podařilo přepsat skript tak, aby každý PPC specialista měl přehled o svých klíčových slovech a také aby bylo možné bidovat na jednotlivá klíčová slova podle jejich výkonu na základě našeho atribučního modelu. Za tu dobu jsem lehce pochopil základy a postupně pronikl ještě hlouběji. Dnes už vím, jaké jsou možnosti a limity AdWords skriptů a pokud něco klikám v rozhraní nebo editoru víc než jednou týdně, už přemýšlím, jak to vyřešit skriptem.

Právě o tyhle začátky, programátorského laika se chci podělit. Jednak proto, že tím snad pomohu i dalším PPC specialistům, ale také pro to, že při řešení nových skriptů dohledávám v těch starých jak jsem který problém řešil. Cílem tedy je vytvořit český tutoriál AdWords skriptů pro úplné začátečníky. AdWords skripty zdarma publikuje na internetu kde kdo, i já bych chtěl časem nějaké zveřejnit. Problémem ale je, že ten kdo skript vytváří jím řeší konkrétní problém, skript tedy není univerzální a každý si ho musí upravit podle svých potřeb, ne každý to však umí.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *