Návody, ukázky a inspirace AdWords skriptů zdarma?

AdWords skripty se zabývá několik PPC specialistů a často své skripty šíří do celého světa. U nás nejznámější je Jakub Kašparů, který své skripty zveřejňuje na blogu a také o nich často přednáší. Některými skipty se také zabývá Hana Kobzová na svém webu. Ovšem světově nejznámějším je Russell Savage, který na svém webu freeadwordsscripts.com zveřejnil celou řadu užitečných skriptů, kterými se zabývá už od roku 2012, tedy od prvního spuštění skriptů v AdWords. Hodně užitečných skriptů také napsal Daniel Gilbert, některé starší jsou na blogu jeho agentury Brainlabs, novější jsou pak k nalezení na webu Searchengineland.com.

Všechny skripty ale autoři řešili pro vlastní potřebu a tak je pro jejich použití většinou nutné je upravit k obrazu svému. K tomu by v zásadě měla stačit dokumentace Google Apps, kde jsou popsány všechny funkce, které, které lze ve skriptech používat včetně několika ukázek.  U každé funkce je popsáno, jakého je datového typu (to se často hodí, pokud skript nechce fungovat), co dělá a jaké hodnoty lze od ní očekávat.

Protože AdWord skripty jsou psány v jazyce JavaScript, určitě si také přidejte do záložek specifikaci JavaScriptu z W3Schools. To se hodí když potřebujete použít matematické funkce, třeba zaokrouhlení, nebo pracujete s datumem, případně chcete upravovat slova (zkracovat, rozdělovat).

To by mělo stačit k menším úpravám už hotových skriptů, chcete-li se ale pustit do tvorby vlastních, potřebujete se naučit přemýšlet jako programátor a pochopit logiku skriptů. K tomu jsou výborné prezentace od Google z minulých workshopů. V nich najdete best practices jak psát skripty přímo od Google.

Pokud jste v programování úplní zelenáči, a JavaScript je pro vás naprosto cizí jazyk, tak si určitě zkuste kurz zdarma na CodeAcademy. Zabere to jen pár večerů (celkem 2-5 hodin), ale základy programování brzy pochopíte a zjistíte, že to vlastně vůbec neni těžké .

Někdy se také stane, že uvíznete ve slepé uličce a ani po několika hodinách nevíte kde je chyba (to se stává i zkušeným programátorům). To pak nezbývá nic jiného, než se obrátit na fórum o AdWords skriptech kde obvykle do dvou dnů někdo z Google poradí.

Nevíte si s něčím rady? Nemůžete najít skript, který by Vám vyhovoval? Zeptejte se v komentářích, nebo mi napište e-mail!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *