AdWords skripty

Skript pro porovnání CTR textových reklam podle umístění a zařízení

Po zveřejnění minulého skriptu „Skript pro srovnání CTR starých a nových formátů reklam“ měla Větrovka na Facebooku dobrou připomínku – chybělo porovnání podle umístění a zařízení.

Komentář Petry Větrovské na Facebooku.
Reakce Petry Větrovské na první verzi skriptu.

Nově je výstupem sešit o třech listech, kde na prvním listu je porovnání rozšířených textových reklam a starých reklam podle umístění reklamy – ve vyhledávání na Google, nebo jinde. Na druhém listě jsou reklamy rozděleny podle zařízení na kterém se zobrazily, tedy na desktopu, mobilu nebo na tabletu. V třetím listě jsou reklamy a jejich zobrazení rozdělena jednak podle umístění, tak i podle zařízení. Na každém listě je vypsáno CTR, které je červeně podbarveno, pokud starý formát reklamy dosahuje oproti rozšířeným textovým reklamám lepší hodnoty. Vedle CTR je ještě absolutní počet zobrazení pro představu, jaký je podíl zobrazení v jednotlivých zařízeních a umístěních.

Náhled výsledného reportu porovnání CTR textových reklam
Náhled výsledného reportu porovnání CTR textových reklam

Statistiky jsou získávány od data vytvoření první rozšířené reklamy do „dnes“. Sestavy, které stále nemají žádnou ETA reklamu jsou ignorovány. Pokud starý formát reklamy nezaznamenal žádné imprese, je zatím výsledné CTR #NUM!. Oproti předchozí verzi zde není uvedena procentuální změna CTR jednotlivých reklam a podíl jejich zobrazení. I přes to je ale výsledný report přehlednější a užitečnější – tímto Petře Větrovské děkuji za super připomínku!

Implementace skriptu je stejná jako u předchozí verze:

  1. Zkopírujte vzorový report na svůj Google drive.
  2. Zkopírujte skript na svůj účet.
  3. Zkopírujte URL vzorového sešitu a vložte ji mezi uvozovky do prvního řádku skriptu.
  4. Spusťte skript.
  5. Na Vašem Google disku se zobrazí nový soubor „Porovnání CTR starých a nových reklam [jméno účtu]“, jeho URL bude uvedena v protokolech spuštěného skriptu.

Dejte mi vědět, pokud Vám na skriptu něco nebude vyhovovat, nebo Vás napadne vylepšení. Díky!

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *