Skript pro výpis nových vyhledávacích dotazů do spreadsheetu

Skript vypisuje do spreadshetu nové vyhledávací a počet impresí za dané období.

Spuštění:

  1. Vytvořit nový spreadsheet – https://docs.google.com/spreadsheets/create
  2. Zkopírovat skript do AdWords účtu
  3. Vyplnit parametry
    1. DATE_RANGE – počet dní, za které chceme nové vyhledávací dotazy (1 = včera, 7 = poslední týden)
    2. DATE_OFFSET – počet dní, o proti kterým dotazy porovnáváme (365 = rok před nastaveným date_range)
    3. SPREADSHEET_URL – url adresa právě vytvořeného spreadshetu
  4. Spustit náhled a povolit všechna požadovaná oprávnění v AdWords
  5. Nastavit četnost spouštění (doporučuji 1 denně)

 

Co to dělá:

  1. Stáhne vyhledávací dotazy za DATE_RANGE a DATE_OFFSET
  2. Zjistí, které dotazy jsou nové
  3. Vytvoří nový list ve spradsheetu, název je datum spuštění
  4. Vloží data a seřadí je podle počtu impresí
  5. Pokusí se najít list s názvem (datumem) před 30 dny a smaže ho (nespolehlivé při spouštění méně, než 1x za den)

 

Rychlost proběhnutí skriptu závisí na velikosti účtu (počtu dotazů) a nastaveného DATE_OFFSET.

Při nastavení:
var DATE_RANGE = 1; (9634 dotazů za včerejšek)
var DATE_OFFSET = 365; (320385 dotazů za rok)
Trval 9:42 minut (630 unikátních dotazů).