AdWords skripty

Snadný přechod na rozšířené textové reklamy

I když ti zodpovědnější mají všechny reklamy převedeny na nový formát už od léta a staré textové inzeráty nelze vytvářet, stále jich je ve vyhledávání hodně. Protože od února se staré formáty reklam nebudou zobrazovat, Google ke konci listopadu představil skript ETA Transition Helper, který je určen jak pro jednotlivé účty tak i pro MCC a měl by PPCéčkařům usnadnit přechod na ETA reklamy.

Jak spustit skript?

Instalace skriptu je jednoduchá. V případě jednoho účtu skript pouze zkopírujete, na řádku 45 vyplníte svůj e-mail a po autorizaci skript spustíte. Nastavení zde končí, a to i v případě kdy chcete spravovat všechny účty v MCC. Je zde ale možnost na řádku 39 vybrat jen konkrétní účty, se kterými chcete pracovat, nebo na řádku 42 lze vybrat pouze jeden sub-MCC účet. Jak funguje filtr účtů je znázorněno na následujícím obrázku:

Použití filtru účtů v ETA Helper skriptu
Použití filtru účtů v ETA Helper skriptu

Po spuštění skriptu v AdWords se na vašem Google Disku vytvoří nová tabulka ETA Transition Helper v1.0. Adresa na ni vám přijde na zadaný e-mail. V tabulce jsou v levé části všechny aktuálně povolené Standard Text Ads ze zvolených účtů a jejich statistiky za posledních 30 dní. Od sloupce Q začínají ETA, kde jsou předvyplněny údaje ze starých reklam, a stačí jen zadat Headline 2 a viditelnou URL adresu. Za buňkami s texty reklam je odpočet zbývajících znaků, který pozná parametr {Keyword} a nezapočítává jej. Ostatní parametry ve složených závorkách počítadlo bohužel ignorovat neumí, ale na následný upload by to nemělo mít vliv. Všechny modře označené sloupce lze upravit a pro nahrání nové ETA stačí doplnit jen Headline 2. Rozhodně si ale reklamu přečtěte a klidně upravte i ostatní pole tak, aby reklama byla co nejlepší. K tomu vám může pomoci Best Practices od Google.

Skript vám ukáže i náhledy nových reklam

Pro lepší představu, jak bude výsledná reklama vypadat, nabízí vygenerovaný spreadsheet náhled nových reklam. Stačí kliknout do řádku s novou ETA a následně do prvního řádku s nápisem „Click to preview“. Po povolení skriptu se vpravo zobrazí náhled nové reklamy. Až budete se svou novou reklamou spokojení, zvolte ve sloupci „Ready To Upload?“ možnost Yes. Nově vytvořená reklama bude pozastavena, pokud ji ve sloupci AD nenastavíte jako enabled. Zároveň můžete starou reklamu rovnou pozastavit volbou paused ve sloupci M.

Náhled nové reklamy
Náhled nové reklamy

Následně se vraťte do svého AdWords účtu a skript znovu spusťte. Ve vašem účtě se vytvoří nové ETA a pozastaví staré reklamy podle voleb v tabulce. Nově vytvořené reklamy a ty staré, které nahrazují, budou shodně označeny štítkem eta-upgrade pro lepší přehled. Jestli máte před sebou hodně reklam k předělání, můžete je vytvářet po dávkách. Skript pozná, které reklamy už vytvářel a nebude je duplikovat.

Jestli tedy ještě nemáte ETA vytvořené, zkopírujte si skript ze stránek Google Developers a začněte na nich pracovat, do konce ledna už moc času nezbývá.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *